EMERGÈNCIA 1: mesures per la sequera      ·    Servei de CITA PRÈVIA: evitareu esperes innecesàries. Truqueu al 972340100 o a la seu electrònica.    ·    Alertes de productes cosmètics: Feu clic aquí per llegir-la
Igualtat   Agenda   Municipals 28M   Generals 23J  

Alertes i activitats Seu electrònica

Tramitació OnlineGuia de tramitació online a l'Ajuntament de Tossa de Mar

Amb la llei 39/2015 (Llei de procediment administratiu comú per a les administracions públiques) i la llei 40/2015 (Llei de règim jurídic del sector públic) queden establerts els canals de comunicació vàlids entre ciutadans i administració (també entre administracions) i, fins i tot, queda reformulada el què és l'Administració mateixa.

D'acord amb el què s'estableix a l'article 14 de la llei 39/2015, les persones fisiques poden escollir quin mitjà de comunicació amb l'administració: en paper o bé pel registre electrònic de la seu electrònica. Les persones jurídiques, les entitats sense personalitat jurídica, els qui exerceixin una activitat professional i estiguin col·legiats obligatòriament, qui representi un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració i els empleats de les administracions públiques estan obligats a relacionar-se només a través de mitjans electrònics.

El correu electrònic no és un canal vàlid per a realitzar cap tràmit: serveix per a rebre els avisos de que hi ha una notificació de l'Administració pendent de recollir. Les notificacions es realitzen a través d'un sistema on l'interessat i l'Administració queden identificats i poden relacionar-se amb transparència i garanties, com és la seu electrònica de cada administració o a la seu del punt d'accés general.

 

LA SEU ELECTRÒNICA

La seu electrònica de l'Ajuntament de Tossa de Mar està accessible a través del web municipal www.tossademar.cat i també des de l'adreça de la seu: https://tossademar.eadministracio.cat.

Els ciutadans i empreses poden recollir les seves notificacions, consultar els seus expedients, consultar el portal de transparència o fer tràmits, fent servir el CATÀLEG DE TRÀMITS (es pot buscar un tràmit per màteria o bé es pot cercar per paraula, etc).

Es recomana sempre fer servir navegadors actualitzats (Chrome, Firefox, Safari, Opera, etc) i deixar de banda els navegadors que han quedat obsolets (com Internet Explorer). I cal esborrar de tant en tant les dades de navegació perquè les sessions d'altres consultes per web impedeixen identificar-se correctament (CTRL + SHIFT + SUPR o bé  + ALT + E).

Seu Electrònica (acessos)Algunes de les opcions més interessants es troben a "La meva carpeta electrònica", entre d'altres hi ha:

- Bústia electrònica: per accedir a les notificacions (quan es rep un avís al correu electrònic).

- Els meus expedients: per accedir a tots els expedients que l'interessat té o ha tingut amb l'Ajuntament.

- Registres presentats: per veure l'històric de registres d'entrada i poder-los consultar.

A més de la carpeta electrònica hi ha disponibles altres serveis: Accés al perfil del contractant, al Portal de transparència, a validar un document per comprovar la seva autenticitat, etc.

 

COM FER UN TRÀMIT (PAS A PAS):

1) Accediu a la seu electrònica: https://tossademar.eadministracio.cat 
2) Aneu al CATÀLEG DE TRÀMITS: https://tossademar.eadministracio.cat/dossier
3) Seleccioneu el tràmit filtrant pel desplegable de MATÈRIES o bé cerqueu per paraules escrivint dins de la casella "Buscar tràmits" (per exemple: «Instància General»).
4) Al tràmit que us interessa feu clic a "e tramitació electrònica".
5) Identifiqueu-vos amb la vostra identitat digital.
    a) Si feu servir un certificat de: IdCatMòbil, Clave o dId de la Unió Europea, feu clic al botó corresponent.
    b) Si feu servir un certificat de software instal·lat al vostre navegador o un targeta física (DNIe, certificat FNMT, CatCert TCAT/TCATP, Idcat), seleccioneu el primer sistema "idCatMòbil" i després sota a "Altres certificats" trieu "Certificats digitals".
6) Inicieu la tramitació* i seguiu els passos dels vostre tràmit (accepteu les caselles de responsabilitat).

(*) Si us dóna un error d'inici de sessió: recordeu que heu de fer servir un navegador actualitzat i segur, esborreu les dades de navegació (CTRL+SHIFT+SUPR) i tanqueu-lo i obriu-lo de nou. Si feu servir un dispositiu mòbil: reinicieu-lo perquè s'esborrin les dades de navegació o bé consulteu aquesta guia.

 

 

INFORMACIÓ D'UTILITAT: 

PROTOCOL PER A PERSONES FÍSIQUES (PARTICULARS)

Les persones físiques tenen el dret d'escollir quin mitjà de comunicació volen amb l'administració: rebre notificacions en paper (a través de correu postal cetificat), o l'electrònic (entès com a telemàtic, no correu electrònic, a través de la seu electrònica). Pot triar fer els seus registres d'entrada nominals a través del registre presencial (des de l'oficina d'assitència en matèria de registre de l'oficina d'atenció a la ciutadania) o fer-ho telemàticament.

Degut a la covid-19, i com que no és possible fer un registre presencial (signant amb tauleta i escanejant, validant i certificant el registre d'entrada pels companys de registre) mentre duri l'estat d'alarma actual, s'haurà de fer servir el registre telemàtic des de la seu electrònica. Els caldrà una identitat digital (certificat digital FNMT, idCat, DNIe, Clave o idCat Mòbil). 

Els particulars que no disposin d'una identitat digital i necessitin fer un tràmit poden donar-se d'alta al servei d'idCat Mòbil per fer-se-la i accedir a la seu electrònica. És un servei gratuït de certificació digital per a particulars de la Generalitat de Catalunya. Amb el DNI/NIE i la targeta sanitària individual (TSI) s'obté en pocs minuts. Els certificats digitals de persona física estan vinculats amb una dada personal: DNI / número del TSI i cal una adreça electrónica on rebre els avisos de les notificacions en seu electrònica.

També podeu sol·licitar el certificat d'IdCat en format software (instal·lable) als vostres dispositius, que té una caducitat de 4 anys i que no requereix PIN, a www.idcat.cat o bé anar a l'oficina idCat més propera (Lloret de Mar), per recollir les instruccions de com descarregar el vostre certificat que heu demanat per internet o bé per iniciar el tràmit. L'oficina de Xaloc de Tossa ja no ofereix el servei d'idCat.

Oficines idCat a Lloret de Mar:
- Ajuntament de Lloret de Mar, Plaça de la Vila, 1. de 09 a 14 h (de dilluns a divendres). Cal demanar cita prèvia a www.lloret.cat/citaprevia
- El Puntet (Av. de Vidreres, 58). Matins de 10 a 13 h. (de dilluns a divendres). Cal demanar cita prèvia al 972 372 268.
- Biblioteca de Lloret (Pl. Pere Torrent, 1). Dilluns, dimecres i divendres: de 10 a 13 h i de 17 a 19h. Dimarts i dijous: de 10 a 13 h.

Altres oficines idCat al territori: https://www.aoc.cat/knowledge-base/on-es-pot-obtenir-lidcat/

 

 

PROTOCOL PER A PERSONES JURÍDIQUES (EMPRESES, ENTITATS, ASSOCIACIONS, PROFESSIONALS)

Les persones jurídiques estan obligades a fer servir només la via telemàtica per tramitar amb l'Ajuntament i altres administracions: no poden entrar registres d'entrada en format paper. Les empreses en són coneixedores i estan obligades a comunicar-se amb l'adminsitració de l'Estat i també amb la Generalitat i amb qualsevol organisme oficial a través d'una identitat digital: per fer l'IVA, per satisfer impostos, per demanar ajuts, etc. Els certificats digitals de les persones jurídiques estan vinculats amb un número NIF (que comencen per una lletra, a diferència dels NIF personals) i a través de la bústia de notificacions que han donat a les administracions reben el avisos i els poden recollir en seu electrònica.

Un particular no pot tramitar un assumpte de la seva empresa a través d'un certificat digital personal: ha de fer servir el certificat digital associat amb el NIF de l'empresa. Si ho fes caldria estar apoderat per l'empresa i ha d'adjuntar una autorització a tal efecte. Els professionals autònoms sí que poden fer servir el seu NIF.

Els certificats d'IdCat són només per a particulars i no s'han de fer servir per a tràmits d'empreses.

Com es poden resoldre els problemes (pèrdua, caducitat, etc) dels certificats d'empresa? Cal posar-se en contacte amb l'entitat que els ha proveït d'aquest certificat (o bé presencialment o per telèfon qui tingui previst aquest canal de comunicació) i això ho ha de fer cada interessat, perquè són les seves dades (sense intermediaris).

Alguns dels proveïdors de certificats per a persones jurídiques són:
- Camerfirma: https://www.camerfirma.com
- FNMT: https://www.sede.fnmt.gob.es/certificados 
- Firmaprofesional: https://www.firmaprofesional.com/esp/  

 

VÍDEOS D'AJUDA:

IDCAT MÒBIL (per a particulars / persones físiques):
Sol·licitar i obtenir-lo amb DNI i Targeta sanitària


En català

En castellano
 

IDCAT CERTIFICAT (Només per a particulars o persones físiques):
Sol·licitud del certificat de software


En català

En castellano
 

Descàrrega i instal·lació del certificat de software


En català

En castellano
 

FNMT CERTIFICADO
Persones físiques:


En castellano
 

Representant de persona jurídica (empreses i professionals):


En castellano
 

Representant d'entitat sense persona jurídica (associacions, entitats...):


En castellano