ElTeuNegociEnCatalà ACTIVITATS
Els consumidors tenen dret a expressar-se en català i a rebre totes les comunicacions escrites en aquesta llengua.
Com t’hi ajudem:
• Assessorament per resoldre qualsevol dubte
Les persones que atenen els clients han de poder fer-ho en català
Com t’hi ajudem:
• Formació en català per al personal
• Tallers per millorar l’atenció al públic
El rètol que anuncia l’activitat d’un establiment ha de ser almenys en català.
La senyalització interna de caràcter fix, les llistes de preus i de serveis han de ser almenys en català.
Com t’hi ajudem:
• Revisió de textos
• Traducció de textos breus del castellà al català
• Sessions de recursos lingüístics
Des de la Regidoria d'Identitat de poble i Promoció de la llengua, s'ha adreçat una comunicació als establiments comercials per informar i recordar l'obligació legal de garantir la presència del català en els espais d'atenció al públic i en la comunicació comercial de les activitats del nostre municipi.
I també s'hi fa esment que aquesta normativa s'aplica tant als establiments amb seu física a Catalunya com a les empreses foranes que presten els seus serveis al territori.
L'Ajuntament de Tossa de Mar, aposta per una convivència respectuosa i integradora, on el català sigui present i garantit com a la llengua pròpia del país i de la nostra comunitat.
Descarrega't aquí el díptic informatiu
La Llei 22/2010, del Codi de consum de Catalunya, estableix que els consumidors tenen dret a ser atesos oralment i per escrit en català. Això inclou l'atenció presencial, telefònica i digital. A més, determina que:
Aquest marc legal busca garantir els drets lingüístics dels consumidors i promoure la presència del català en les relacions de consum.
Altres normatives:
27/04/2025
En el centenari del naixement de l'escriptor Vicent Andrés Estellés, s'ha fet una lectura col·lectiva del poema "M'he estimat molt la vida" en diverses llengües.
Febrer/2025
Voluntariat per la llengua (VxL) és un programa per practicar català, a través de la conversa, impulsat pel Departament de Política Lingüística i gestionat territorialment pel Consorci per a la Normalització Lingüística.
Es basa en la creació de parelles lingüístiques formades per un voluntari, que parla català fluidament, i un aprenent, que en té coneixements bàsics i vol adquirir fluïdesa.
Feu clic aquí: Voluntariat per la llengua, per veure tota la informació d'aquesta campanya.
Servei de Català de la Selva i Santa Coloma de Farners
Tel. 637 334 289 - selva@cpnl.cat
cpnl.cat/selva
Ajuntament de Tossa de Mar
Regidoria d'Identitat de poble i Promoció de la llengua
www.tossademar.cat/llengua · llengua@tossademar.org