S’ha programat una cinquantena de sortides que reforcen l’oferta cultural i turística per posar en valor el patrimoni històric durant tot l’any
L’Ajuntament de Tossa de Mar ha presentat la nova programació de visites guiades per a aquest 2026, amb un calendari ampli i divers que s’allargarà des de Setmana Santa fins a finals d’any. L’objectiu és oferir als visitants una experiència enriquidora i de qualitat, posant en valor el patrimoni històric, cultural i natural del municipi.
La proposta inclou més de 50 activitats pensades per a tots els públics i en diversos idiomes. En concret, s’han programat 30 visites guiades al patrimoni de Tossa, amb diferents horaris de matí i tarda i disponibles en quatre idiomes, (català, castellà, francès i anglès) per tal d’adaptar-se al perfil dels visitants.
Com a principal novetat d’aquest 2026, la programació incorpora les visites teatralitzades a la Vila Romana sota el títol “Una de romans”. Es tracta d’una experiència immersiva que transporta els participants a l’època romana de la mà de tres personatges: el propietari de la vil·la, en Vitalis, la seva dona Pompònia i el navegant i mercader Tiberius. Al llarg del recorregut, el públic descobrirà, amb un to dinàmic i proper, aspectes de la vida quotidiana, les relacions de poder i les ambicions d’una vil·la en plena expansió. Una activitat pensada per a tots els públics, ideal per gaudir en família o amistats, que ofereix una manera diferent d’apropar-se al patrimoni. Les visites es faran en català i castellà, en horari de vespre, a les 21.00 h.
Entre la programació, hi ha el cicle “Una història de pel·lícula”, amb un total de 10 visites guiades que commemoraran el 75è aniversari del rodatge de Pandora i l’holandès errant. Aquestes visites s’oferiran en català i castellà, també en horaris de matí i tarda, i permetran redescobrir la vinculació de Tossa amb el món del cinema.
La programació inclou també 4 gimcanes familiars sota el títol “La Capsa de Pandora”, una proposta lúdica i interactiva pensada per al públic familiar i disponible en diferents idiomes.
Totes les activitats tenen com a punt de sortida l’Oficina de Turisme de Tossa de Mar i es poden consultar i reservar prèviament des de www.visittossa.com i entrapolis.cat, des d’on també es poden adquirir les entrades en línia.