• L’acte, que ha tingut lloc avui a l’edifici La Nau, ha servit per recordar la història del centre i posar en valor el paper de la comunitat educativa com a motor de cohesió social.
• Aquesta publicació permet descobrir també la feina feta en diferents àmbits que han marcat la identitat del centre durant aquests trenta anys.
L’edifici La Nau de Tossa de Mar ha acollit avui l’acte institucional de presentació del llibre que commemora el 30è aniversari de l’Institut de Tossa de Mar. L’esdeveniment ha reunit a les persones docents, exalumnes, personal no docent i autoritats en una jornada emotiva que ha repassat tres dècades d’educació secundària a la vila.
La iniciativa de la redacció del llibre és de l’IES Tossa i ha comptat amb la subvenció de la Diputació de Girona i la col.laboració de l’Ajuntament de Tossa.
Durant la presentació, a càrrec de l’ex-alumne i periodista de la cadena SER, Carles Couso, s'ha destacat que l'obra no és només un recull històric, sinó un mosaic de vivències gràcies a la secció "Trenta veus", on membres de diferents promocions han compartit els seus records. El llibre documenta des dels anys en què els joves havien de marxar fora de Tossa per estudiar fins a fites clau com la implantació de l'ESO el curs 1995-1996 amb els primers mòduls prefabricats i la posterior inauguració de l'edifici actual el gener de 2005.
L’acte ha seguit una escaleta que ha permès escoltar diverses veus representatives de la història del centre:
• Present i passat: Les directores Montserrat Teixidor i Conxa Martínez han reflexionat sobre els reptes actuals i l'impuls de la memòria històrica del centre.
• Evolució històrica: Joan Mundet ha ofert una ponència sobre la Tossa d'abans de l'institut, destacant el canvi social que va suposar la seva creació.
• Memòria viva: S'han compartit anècdotes de professors i exalumnes, com Vicky Ricart i el regidor Arnau Solà, que han recordat l'època dels "barracons" i la vida als passadissos. Han intervingut també com ex alumnes: Maria Cuatrecasas, Carla Sanyang, Yolanda Herreros.
En la cloenda, l’alcalde, Marti Pujals, ha refermat les paraules que ja es van pronunciar en la col·locació de la primera pedra de l'edifici “l'institut és un dels elements de més cohesió social d’un poble i ha permès que l’alumnat s’hagi pogut quedar a estudiar a Tossa”
A partir d'avui, totes les persones interessades poden adquirir el llibre commemoratiu a un preu de 5€ a la Casa de Cultura de Tossa de Mar.