🎄 Fira de Nadal de Tossa: 6, 7 i 8 de desembre. 🎄
El dies 25 de desembre i 1 de gener no hi haurà mercat setmanal    ·    Horaris a la taquilla de MOVENTIS (Estació Autobusos de Tossa)    ·    Registre Civil de Tossa de Mar: DEMANEU CITA PRÈVIA PER TELÈFON PER PODER GARANTIR QUE SEREU ATESOS: 972 34 26 07.    ·    Servei de CITA PRÈVIA: evitareu esperes innecesàries. Truqueu al 972340100 o a la seu electrònica.    ·    Alertes de productes cosmètics: Feu clic aquí per llegir-la
Igualtat   Agenda   Participa!  

Notícies Notes de premsa

Tossa de Mar disposarà de 3 punts d’informació per resoldre conflictes a través de la mediació

L’Ajuntament ha signat un conveni de col·laboració amb el Departament de Justícia i Qualitat Democràtica de la Generalitat de Catalunya

Els punts estaran a Serveis Socials, al Casal de Joves i a la Policia Local

Amb l’objectiu d’impulsar i fomentar la mediació i altres formes de gestió adequada de conflictes entre la ciutadania, les entitats, les empreses, les associacions i qualsevol altre organització local, l’Ajuntament de Tossa de Mar i el Departament de Justícia i Qualitat Democràtica de la Generalitat de Catalunya han signat un conveni de col·laboració.

L’acord s’emmarca en les actuacions del Centre de Mediació de Catalunya, organisme adscrit al Departament, i té com a finalitat impulsar i difondre la mediació com a eina per facilitar la comunicació entre les persones, prevenir i gestionar conflictes, i contribuir a la cohesió social i la convivència.

Mitjançant aquest conveni, l’Ajuntament de Tossa de Mar es compromet a desenvolupar un Servei d’Informació Mediadora (SIM), en col·laboració amb el Centre de Mediació de Catalunya, que oferirà informació i orientació sobre la mediació i les seves aplicacions. El servei disposarà de tres punts d’atenció: 

Serveis Socials (carrer Església, 4)

Casal de Joves (carrer Sot de ses Pomeres)

Policia Local (avinguda Pelegrí, 14)

El SIM atendrà la ciutadania de dilluns a divendres, de 8.00 a 15.00 h, i en el cas de la Policia Local, durant les 24 hores del dia. Des d’aquests punts es donarà a conèixer la mediació, s’orientarà les persones interessades, es facilitarà l’accés als formularis de sol·licitud del Centre de Mediació de Catalunya i es derivarà, si cal, als serveis corresponents.

Per la seva part, el Centre de Mediació de Catalunya oferirà suport tècnic i formatiu al personal municipal responsable del servei, farà difusió del SIM a la seva pàgina web i designarà els professionals mediadors quan sigui necessari. També organitzarà tallers, jornades i sessions formatives per al personal de l’Ajuntament, el Consell Comarcal de la Selva, els jutges de pau i la ciutadania, així com espais de trobada i intercanvi dins la xarxa local de mediació interadministrativa (XALOM).

El conveni estableix també la creació d’una comissió de seguiment amb representació paritària de les dues parts, encarregada d’avaluar les accions, vetllar pel seu compliment i resoldre possibles discrepàncies.

El conveni té una vigència de quatre anys, amb la possibilitat d’una pròrroga per un període de fins a quatre anys addicionals.