Registre civil Horari especial per cita prèvia i per casos urgents fins al 16 de gener de 2026.
🎄 Fira de Nadal de Tossa: 6, 7 i 8 de desembre. 🎄
El dijous 22 de gener de 2026 no hi haurà mercat setmanal (Festa Major de Sant Vicenç)    ·    Horaris a la taquilla de MOVENTIS (Estació Autobusos de Tossa)    ·    Registre Civil de Tossa de Mar: Fins al 16 de gener de 2026 NOMÉS temes urgents i per CITA PRÈVIA: www.tossademar.cat/citaprevia    ·    Servei de CITA PRÈVIA: evitareu esperes innecesàries. Truqueu al 972340100 o a la seu electrònica.    ·    Alertes de productes cosmètics: Feu clic aquí per llegir-la
Igualtat   Agenda   Participa!  

Notícies Notes de premsa

Tossa de Mar tindrà 79 nous habitatges de lloguer assequible als terrenys de Can Vergonyós

L’Ajuntament agilitza el projecte mitjançant la cessió del terreny a la Generalitat de Catalunya per donar resposta a la demanda local d’habitatge social

L'Ajuntament de Tossa de Mar fa un pas decisiu per pal·liar la manca d’habitatge al municipi amb la projecció de 79 habitatges de lloguer assequible. Aquesta promoció serà possible gràcies a la cessió per part del consistori, a la Generalitat de Catalunya, dels terrenys públics de Can Vergonyós.

La iniciativa s’emmarca en el primer concurs de solars convocat pel Govern de Catalunya, que preveu la construcció de 1.940 habitatges de lloguer públic assequible en diversos municipis amb demanda acreditada d’habitatge. La licitació contempla la construcció i gestió dels habitatges per un període de 75 anys, com a part de les polítiques públiques destinades a facilitar l’accés a l’habitatge. 

Mitjançant el conveni de cessió del sòl municipal, l'Ajuntament assegura que Tossa sigui una de les localitats prioritàries d'aquest pla d’ampliació del parc d’habitatge social.

La regidora d’Habitatge de l’Ajuntament de Tossa de Mar, Imma Colom ha destacat que "la cessió de Can Vergonyós és una aposta ferma per protegir el dret a l'habitatge a Tossa. No només cedim un terreny, sinó que fem un pas endavant per garantir que la nostra gent, especialment els joves i les famílies amb necessitats, puguin continuar vivint al seu municipi amb lloguers assequibles". 

A més de Tossa de Mar, el concurs inclou els municipis de Girona, Lloret de Mar, Figueres, Vilablareix, Sant Celoni, Maçanet de la Selva i Mollet del Vallès. Amb l’objectiu de garantir una distribució equilibrada arreu del territori, el Govern ha organitzat el concurs en quatre agrupacions, cadascuna amb una previsió de construcció d’entre 400 i 500 habitatges. Tossa de Mar s’integra a l’agrupació 3, que agrupa municipis de les comarques gironines i del Vallès Oriental.