L’Àrea de Cultura i Festes de l’Ajuntament de Tossa de Mar, convoca el 2n Concurs de Disseny de Cartells per sa Festa Major d’Estiu 2025.
____________________________________________________________________________________
- La participació en el II Concurs de disseny del Programa de Festa Major d’Estiu Sant Pere 2025, és oberta a tothom que hi vulgui participar.
La imatge s’ha d’inspirar en els conceptes de sa Festa Major de Tossa en general, amb una incidència clara en la cultura popular, la festa, l’espai públic, la música, la celebració en comunitat i les activitats transversals. El cartell ha d’incloure la frase: “Tossa de Mar. Festa Major d’Estiu Sant Pere 2025” i “Del 27 de juny al 2 de juliol”.
Format de les obres presentades
- Mida: El format del cartell serà DIN A3 VERTICAL i amb una resolució de 300 dpi i en un dels formats següents: pdf, jpg, png, tiff, Illustrator o Indesign.
- El disseny ha d’incloure aquest enllaç per poder consultar el programa detalladament: https://tossademar.cat/FMSantPere2025/
- Els dissenys es podran realitzar en qualsevol estil o tècnica que permeti la fotoreproducció i la impressió en quatre colors. No s'admetran tintes metal·litzades o fluorescents, ni relleus o volums enganxats.
- Els cartells no poden ser de contingut ofensiu ni contenir errades lingüístiques ni ortogràfiques.
- Les obres presentades que no reuneixin els requisits anteriors no seran admeses a concurs.
- Donat que la informació del cartell guanyador pot veure’s modificada tant en contingut com en forma per necessitats d’incorporació, modificació o retirada d’informació per una major fidelitat a les activitats programades, la persona guanyadora es compromet a fer les adaptacions necessàries del cartell guanyador.
La presentació de propostes es farà de manera virtual. Les propostes s’hauran d’enviar a l’adreça de correu electrònic cartellfestamajor@tossademar.org. En l’assumpte del correu, caldrà indicar «CONCURS CARTELLS FESTA MAJOR DE SANT PERE».
Les persones participants podran presentar un màxim de dos cartells al concurs.
Les obres hauran d'anar acompanyades de la següent informació i documentació:
L'organització podrà posar-se en contacte amb les persones participants per requerir la informació i documentació complementària que consideri convenient i que no hagi estat lliurada.
Posteriorment, la persona que guanyi el Concurs haurà d’acreditar-se presentant l’original del DNI, NIE o passaport.
El termini de presentació s'obrirà el 21 de maig i es tancarà el 30 de maig de 2025. Les persones participants assumeixen l'autoria i originalitat de les obres i es comprometen a no presentar materials que no tinguin drets d'ús degudament acreditats. L'organització no es fa responsable de la utilització inadequada dels drets de la propietat intel·lectual dels autors i autores de les obres.
L’autor/a del cartell guanyador rebrà el dia del Pregó de Festa Major (divendres 27 de juny) com a premi, un xec regal de l’establiment col·laborador, per a canviar en l’esmentat negoci de Tossa.
El jurat estarà format per tècnics de diferents àrees del mateix Ajuntament de Tossa de Mar. El veredicte del jurat és inapel·lable.
Es valorarà:
La persona autora del cartell guanyador cedirà els drets de reproducció del cartell a l’Ajuntament de Tossa de Mar, que el podrà editar en qualsevol format i en exclusiva sempre que ho cregui convenient. L'autoria haurà de renunciar a qualsevol dret de publicació i difusió, si bé se li reconeixerà la propietat intel·lectual. A més, la persona autora es responsabilitzarà que no hi hagi drets de tercers i serà responsable de qualsevol reclamació per autoria o plagi. Els originals no premiats es podran passar a recollir per la Casa de Cultura de Tossa de Mar (Av Pelegrí,10) a partir del dia 20 de juny de 2025 i fins al 25 de juny de 2025. Transcorregut aquest termini, els originals no retirats es destruiran.
La participació en el premi pressuposa l’acceptació íntegra de les presents Bases i dels drets i obligacions que se’n deriven. Les qüestions no previstes en aquestes normes es resoldran a criteri del jurat.