S’han analitzat un total de 135.615 opinions sobre allotjaments, restaurants i atractius turístics
L’Ajuntament de Tossa de Mar ha donat a conèixer aquest dimarts el resultat del Monitor de Reputació Online Turística (iRON®), elaborat amb la metodologia d’anàlisi de big data desenvolupada per la consultora Vivential Value, que ha analitzat més de 135.000 opinions d’usuaris publicades a portals en línia entre gener de 2023 i agost de 2025.
Segons l’informe, “l’experiència Tossa de Mar” assoleix una valoració global de 8,6 punts (sobre 10), una xifra que situa la destinació en una posició competitiva molt favorable dins el conjunt de destinacions costaneres. L’estudi s’ha elaborat a partir de l’anàlisi de més de 250 recursos turístics entre allotjaments, restaurants i diferents atractius turístics.
Els atractius i activitats turístiques obtenen una valoració mitjana de 9,45 punts, molt per sobre del referencial del sector. També destaquen els restaurants, amb una puntuació de 8,78, que consolida la bona percepció de l’oferta gastronòmica del municipi. Els allotjaments mantenen una nota notable (8,31), tot i que el monitor identifica marges de millora en alguns tipus d’allotjaments i en aspectes com el confort, les instal·lacions i els preus.
L’estudi reflecteix un gran dinamisme com a destinació en la generació de continguts online, amb més de 135.000 ressenyes recollides durant els darrers 32 mesos, i destaca una alta concentració d’opinions als mesos d’estiu, especialment al juliol, agost i setembre, el que dona una idea de la marcada estacionalitat. La majoria de les opinions són dels turistes nacionals que representen el 53% del total, seguits molt per darrere dels francesos (18%). Sobre el tipus de client, el percentatge més elevat són les parelles que amb un 52% destaquen per sobre de les famílies que representen el 30% de les opinions.
Com a novetat, el Monitor 2025 incorpora una anàlisi amb intel·ligència artificial generativa per detectar la percepció de sostenibilitat dels recursos turístics, un aspecte cada vegada més rellevant per als visitants.
La regidora de Turisme, Pilar Roura, ha destacat que aquest estudi forma part del sistema d’intel·ligència turística de Tossa que s’està implementant i que tindrà dades de diferents fonts com: telefonia mòbil, matrícules de cotxes que entren al municipi, ocupació hotelera, aparcaments, etc. La idea és poder processar totes les dades amb l’ajuda de la Universitat de Girona, amb qui es té un conveni, per focalitzar de forma més quirúrgica l’estratègia turística i les accions de promoció.
L’estudi s’ha presentat al Consell Assessor de Turisme de Tossa de Mar, format per diferents persones representants tant del sector privat turístic com dels grups de l’oposició.
Podeu consultar el resum executiu de l’Anàlisi de l’experiència del visitant i la reputació turística online de Tossa de Mar des d’aquí.
Podeu recuperar la presentació enregistrada per TV Tossa des d'aquí.